Coffee Corner Communication verzorgt je communicatie op maat. Of je nu iets wil rondbazuinen op Facebook, Instagram of LinkedIn of je wil een persbericht rondsturen. Wij denken graag mee met jou hoe we zo efficiënt mogelijk communiceren. Contacteer ons vrijblijved met jouw vraag.

Doe je het werk toch zelf? Dan lees je hier een paar belangrijke richtlijnen.
Wanneer je content maakt voor Social Media is het belangrijk om de juiste boodschap op het juiste kanaal te posten. Dikwijls heeft een bericht op het ene platform een andere insteek nodig om te scoren dan op het andere platform.
In deze blog gaan we na wat jouw potentiële klant zoekt op het kanaal in kwestie en waar of hoe hij of zij het meest ontvankelijk is voor jouw boodschap.
Je leest hier welk soort boodschap het beste scoort op de vier meest gebruikte kanalen op Social Media.


Facebook
Facebook is bij uitstek het meest gekende platform met het hoogste aantal actieve accounts in België. De missie van Facebook is om mensen dichter bij elkaar te brengen. Gebruikers geven dat ook aan als de belangrijkste reden om een account te hebben. Ze willen met hun account contact houden met familie en vrienden en ze komen naar Facebook voor entertainment en nieuws.

Hoe vertaalt zich dat naar je content?

Hou het luchtig en deel actuele onderwerpen. Zorg voor een menselijke boodschap, die niet te onderwijzend is. Deel gerust ook eens een post in een Facebookgroep, die mensen met dezelfde interesse samenbrengt. Zo bereik je jouw ideale doelgroep. Varieer op Facebook met het soort content en post vooral content die waarde heeft voor je volgers. Dat geeft hen een reden om je te blijven volgen. Dit advies geven we je touwens voor alle Social Media.


Instagram

Hier scoor je met beelden. Onder het motto: één beeld zegt meer dan duizend woorden, reserveer je best jouw mooiste beeldmateriaal voor Instagram.
De missie van dit platform is: “To capture and share the world’s moments”. Leg de focus dus op dat mooie beeld en hou de tekst bij je bericht gevat en alleszeggend.
Onthou dat de links onder jouw foto op Instagram niet aanklikbaar zijn. Zet de links waarnaar je wil verwijzen op je profiel in je Instagrambio.

Daar kunnen je volgers doorklikken naar de pagina die jij in de verf zet.

Het gebruik van hashtags (#) bij jouw post helpt om je post vaker te laten opduiken bij gebruikers. Gebruik maximaal vijf hashtags die relevant zijn, zodat mensen die zoeken op een hashtag en jouw post zien, ook krijgen wat ze zochten.


LinkedIn

Jongeren bereik je niet op dit platform. Het is (bijna) exclusief voor professionals en dikwijls zelfs voor ‘white collar’ professionals.
Zie LinkedIn als een gigantisch bedrijfsevent, waar het wemelt van zakenmensen die zoeken naar iets waardevols voor hun carrière of bedrijf.
Hier deel je dan ook content die jouw klanten extra veel waarde brengt. Deel gerust een opiniestuk, een blog of een nieuwigheid uit de sector. Op dit platform heb jij de kans om de referentie te worden voor waardevolle info in je sector.
Deel je kennis en wees niet bang om hier een iets langere tekst voor jouw post uit te schrijven.
Mensen op LinkedIn nemen meer tijd om informatie te lezen en grondig te bestuderen dan op andere platformen.


YouTube

Naar welk platform ga jij als je wil weten hoe je banenbrood bakt? Wanneer je wil weten hoe je een product gebruikt of wat mensen ervan vinden? Waar volg je de avonturen van je favoriete vlogger? Waar zie je hoe je vlechtjes maakt in het haar van je dochter?
Juist: op YouTube, het kanaal voor info-tainment!
Dit kanaal kan je gebruiken om jouw (langere) video te posten. Je kan er zelf kennis delen of tips geven die interessant zijn voor jouw klanten.
Hier kan je klanten helpen en informatie geven, maar hou je content ook amusant. Zie het als een platform waar je mensen kunt raken, eerder dan een school.
Geef je video een titel die mensen triggert en gebruik voor je omschrijving onder je video zoekwoorden waarop mensen gegarandeerd een antwoord krijgen in de video.
Vergeet je kanaal en content ook niet te delen op andere platformen (en je website), voor een groter bereik!


Je kan Coffee Corner Communication ook volgen op Social Media trouwens!